יום רביעי, 8 בפברואר 2017

איך השגתי תוכנית טלוויזיה משלי?


בימים אלו העונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה שלי "עושים עסק" משודרת בערוץ 10 ובערוץ החיים הטובים. תוכנית בה אני מלווה בעלי עסקים שרוצים להפוך את חלום העסק שלהם למציאות ורוצים לצמוח. מעבר לחוויה, למפגש מרתק ומלמד עם בעלי עסקים שנכנסו לי ללב, התוכנית היא הזדמנות נפלאה לעסק שלי. דרך התוכנית אני מצליחה לפגוש (מבלי שאני יודעת או פוגשת את הלבן בעניים של הצד שני) עוד רבבות של בעלי עסקים, אני מצליחה להגיע לאותם בעלי עסקים שנמצאים בשעה שהם זקוקים להדרכה ולעצה טובה. אני גם מצליחה להגיע לכל המתלבטים , אלו שבכלל עוד לא החליטו ללכת על זה אלא רק חושבים על זה ומבשלים את המהלך לצאת לעצמאות עמוד בלב.
שואלים אותי כל הזמן, איך השגת תוכנית טלוויזיה אז החלטתי לספר!

הסיפור הוא כזה, יום אחד, באחד האירועים שלי, נגשה אלי משתתפת באירוע והציגה את עצמה. היא מפיקה בענני תקשורת וחושבת שיש לה רעיון להפיק תוכנית שלי לערוץ החיים הטובים. אמרתי לה שהיא "מתפרצת לדלת פתוחה" כי אני כבר חשבתי על תוכנית כזו ובואי נקדם פגישה ונתגלגל משם.


איזה עצבים!!! עוד אחת עם מזל!!! פשוט עשתה אירוע, פשוט אחת המשתתפות היא מפיקה, פשוט עשו פגישה... פשוט!!! אבל זה לא הסיפור המלא אלא רק הסוף שלו! בסיפור הזה יש הרבה יותר מרק מזל או הזדמנות של פעם בחיים. אומרים שמזל זה שמוכנות פוגשת הזדמנות (לפחות אני  שמעתי את זה בהרצאה של אלון אולמן אליה הוזמנתי) וזה ממש כך! מאחורי הרגע הרומנטי הזה מסתתרת עבודה, הכנה, הרבה לא שקיבלתי והרבה יוזמה שנקטתי. אז במקום להשאיר אתכן רק עם הסיפור הרומנטי אני בוחרת באמת לספר את הסיפור המלא כדי שתוכלו לקחת אותו ואולי ללמוד ממנו או לאמץ משהו לעשייה שלכן.

בשביל זה אנחנו צריכות לחזור בזמן, כשמונה שנים אחורה, לאחר שעזבתי את העבודה במשרדי יחסי הציבור הקמתי את העסק שלי. וכמו שאני אומרת בהרצאות שלי, בשלושה חודשים הראשונים עשיתי כל טעות אפשרית! אבל שרדתי לספר! ובכל זאת! מהיום הראשון לעצמאות שלי רציתי תוכנית טלוויזיה משלי!
חיפשתי תוכניות דומות בעולם, יזמתי פניות למנהלי ערוצים, ישבתי לכתוב תסריט פיילוט, יזמתי פגישות עם מנהלי אולפנים ומה לא! אבל שום דבר לא הבשיל. הייתי בתחילת הדרך ואחרי הרבה ניסיונות הנחתי את זה וחיכיתי לתזמון נכון להרים את הנושא הזה שוב רק ברגע הנכון. בנתיים התפנתי לעבוד על העסק שלי.
הבנתי שכדי לקבל תוכנית טלוויזיה משלי אני צריכה להיות מותג מוכר, אני צריכה לעשות זאת בעצמי. יצרתי לעצמי את החשיפה. הבנתי שאם אני רק אפתח בלוג, אקדם ברשתות החברתיות, אקדם שיתופי פעולה זה פשוט לא יהיה מספיק. אני לא יכולה לשווק כמו כולם ולשאוף להיות מספר אחת באותה נשימה.
נכון, אני לא כמו כולם גם בשיווק שלי, ביוזמות שלי, בשיטה שלי אותה אני מלמדת, לא בהרצאות שלי ולא בשום דבר ובכל זאת! בלימודי התקשורת שלי למדתי תיאורה די מוכרת  גם לאלו שלא בהכרח לומדים תקשורת והיא "המדיום הוא המסר" של מארשל מקלואן.

התיאורה למעשה אומרת שלמדיום עצמו יש השפעה מרכזית על המסר. הדרך הטובה ביותר להסביר זאת היא על ידי ההשוואה הבאה: נניח ואתם רואים שתי מודעות פרסומת ליעוץ עסקי. פרסומת אחת מופיעה במקומון של העיר או הישוב שלכם ואילו השנייה מופיעה בשלט חוצות ענק באיילון. המודעה היא אותה מודעה! אבל לשלט באיילון יש וואו אפקט! אנחנו אומרים לעצמנו בראש- בטח היועץ הזה טוב יותר, חכם יותר, מצליח יותר, רלבנטי יותר אם יש לו שלט באיילון. זה תופס את תשומת ליבנו ומרשים אותנו יותר.


הבנתי שכדי להיות הכי טובה שאני יכולה להיות וכדי להיות הכי טובה נקודה אני חייבת גם לשווק אחרת. לשמחתי ומזלי הגדול הגעתי ממשרדי יחסי ציבור, הבנתי את הכוח של הכלי הזה, הבנתי שזו ההזדמנות שלי לייצר קפיצה. למרות שכל הקשרים שלי היו עם עיתונאים שמסקרים תחומים אחרים לגמרי, החלטתי להקדיש חלק ניכר מהזמן שלי ולקדם הופעות שלי בתקשורת. יזמתי ראיונות שלי בתוכניות בוקר, בתוכנית הכלכלית של ערוץ 2, בעיתונות כלכלית במדורי יזמות, בעיתונת לייפסטייל, בבלוגים וכתבות אינטרנט.
לאורך הדרך לימדתי את הלקוחות שלי איך הן יכולות לעשות זאת בעצמן כי ראיתי (לראשונה גם על בשרי שלי ולא על לקוחות שלי( כמה זה מקדם ותורם לעסק.

היום אפשר להגיד שאחרי קרוב לעשור שאני לא עוסקת ביחסי ציבור כל הקשרים שלי כבר התחלפו ובכל זאת אני מתמידה ומקדמת את האפיק השיווקי הזה, בעיני הוא המפתח המרכזי לצמיחה של העסק שלי. אני רואה זאת גם בקרב הלקוחות שלי, אלו שנמנעות מלעשות יחסי ציבור ואלו שרק נמנעות בהתחלה J בהתחלה את כולן זה מדליק ומלחיץ אבל אלו שתופסות את זה בשתי ידיים ומקפידות לרוץ עם זה למרחקים ארוכים פשוט מגיעות להשיגים עסקיים מדהימים.

כאשר אני מנתחת את ההצלחה של הרבה מהיוזמות שלי אני מבינה כמה יחסי הציבור תרמו לעסק שלי ולהגשמת החלומות שלי. אני מחברת קו ישר בין הופעות התקשורת אותן יזמתי לתוכנית אותה קיבלתי. לניסיון שצברתי בהופעה מול מצלמה לרגע שקיבלתי להנחות תוכנית משלי.

ההמלצות שלי:
1.      אם את רוצה להיות מספר אחת- אל תשווקי כמו כולם! צרי לעצמך את הבולטות! את הנוכחות והנשחקות  שיקדמו אותך. יחסי ציבור זה דרך נהדרת אם לא ה- דרך לעשות זאת. עצם ההופעה בתקשורת  (המדיום הוא המסר אמרנו?) מקפיצה אותנו קדימה, עצמם העובדה שעיתונאים ממליצים או כותבים עלינו יוצר אפקט מטורף שלא משנה כמה אנחנו נספר על העסק שלנו או כמה לקוחות ימליצו- האפקט התקשורתי הוא חזק יותר.

2.      התמדה- יחסי ציבור זה ריצה למרחקים ארוכים, צריך ללמוד איך לעשות זאת נכון, צריך לבנות מערכת יחסים עם אנשי תקשורת ועוד. בשונה מפייסבוק שבו אנחנו יכולות לכתוב מתי שבא לנו מה שבא לנו, ביחסי ציבור אנחנו לא עצמאיות, אנחנו צריכות ליזום ולפעול כדי שמישהו אחר יכתוב עלינו. לא תמיד זה כיף ויש הרבה לא ולא עד שמקבלים כן ולכן חשוב להבין שכולם! כולם! (וכיחצנית עבדתי עם המותגים הנחשקים ביותר שאתן יכולות לדמיין) מקבלים לא לפעמים אבל כאשר מתמידים מקבלים גם הרבה כן וזה קורה. אבל זה ככה! 


יש הרבה הנחות שגויות שמקבעות אותנו. אנחנו חושבים שיחסי ציבור זה יקר, שצריך קשרים, שצריך  להכיר מישהו- שטויות! ממש לא נכון! פשוט צריך ללמוד איך לעשות זאת ולעשות זאת לאורך זמן. אל תתנו להנחות השגיות לעצור בעדכן, תסתכלו על כל אלו שהצליחו, כולם יספרו לכן שככה הם עשו את זה.

הבוקר אחרי חודשים מרובים של מחקר, פיתוח, קבוצת בקרה ומחקר אני השקתי את קורס "כוח היח"צ- קורס יחסי ציבור לעסק הקטן". אני מגלה בקורס את כל הסודות של המקצוע. איך לשלוח חומרים לעיתונאים? איך לגרום לעיתונאים לפנות אלינו? איך למצוא את פרטי הקשר של העיתונאים? שפע של רעיונות לכתבות, ראיונות ועוד ועוד ועוד- הכל! הכל אני מגלה!
אז הנה הוא לפניכן ולרגל ההשקה יש גם הפתעות!!! יש!!! אני אוהבת הפתעות!!!
מחיר השקה חד פעמי ושווה ביותר- כמובן שהוא לזמן מוגבל! אז באמת שלא מומלץ לפספס אותו!
ומתנה נוספת!!! שיעור ראשון במתנה!!!
מעבר לשיעור הראשון- http://mayal.israel-online-academy.co.il/workshops/5366



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה