יום ראשון, 12 בפברואר 2017

פייה או קוסמת? לא ולא! בעלת עסק נחושה- ראיון עם ענבל כרמי על יחסי ציבור והמון קסם

בטוח כבר נתקלתן בתחפושות או בשמלות המטריפות שענבל מעצבת ותופרת לילדות. אי אפשר שלא לשים לב אליהן! ענבל כרמי הבעלים של InbalCarmi- Timeless costumes and dresses  מעצבת תחפושות ושמלות חגיגיות לילדות. אבל אתן בטח זוכרות אותה מהפרסומת של בנק הפועלים, אולי דווקא מהפרסומת של WIX  או מאחת מהכתבות הרבות בהם התחפושות שלה מככבות.

צילום:אלה אוזן

כאשר אמרתי לענבל שהיא חיייייבת לעשות יחסי ציבור, היא הסתכלה עליה וצחקה, לרוב היא משתפת  פעולה עם הרעיונות שלי אבל פה היא אמרה לי שהגזמתי. האמנם? אחרי עשרות רבות של פרסומים ביקשתי ממנה לשבת לראיון ולספר לי האם החשיפות עזרו לה? איך היא עשתה את זה? ולגלות לנו מה עושים כדי שגם העסק שלנו יופיע בתקשורת

צילום: דוינה פיינברג זגורי

האם יחסי ציבור באו לך באופן טבעי?
" שבאתי אלייך לפני כמה שנים זה היה נראה רחוק ממני שנות אור, חשבתי לעצמי  שזה לא נראה לי  בכלל בר השגה. איפה אני ואיפה יחסי ציבור? איפה אני ואיפה להופיע בחדשות של ערוץ 2?! התחלת להגיד לי, תעשי ככה! ואת צריכה לפנות לזה! במעין התרגשות והתלהבות ואני צחקתי לעצמי, אמרתי  לך אין סיכוי זה לא יקרה! זה היה הר שלא ראיתי את עצמי מטפסת עליו."







אז מה היתה נקודת המפנה?
 "אז קרו כמה דברים,  פורים התקרב וישבנו לראות איך אפשר לבנות תכנית עבודה לפורים הקרוב. בנינו תכנית שכוללת גם יחסי ציבור . הבנתי שאני צריכה לנסות את זה ומקסימום זה יצליח. אצלך רכשתי את הכלים כדי להבין מה אני צריכה לעשות ביחסי ציבור אז פניתי בצורה מאד מקצועית לכל העיתונים, היה לי קומוניקט (הודעה לעיתונות) מסודר ותמונות שגם כך הייתי מאד משקיעה בהן וזה מאד עזר להצלחה של יחסי הציבור.
צילום: דוינה פיינברג זגורי

העברתי את החומרים בעזרתו של איל (בעלה הנדיר, העוזר, המפרגן ועוד של ענבל). פניתי ללאישה וכל מיני מגזינים ובלוגריות ואז ופתאום הגיע טלפון מהתוכנית של מנחם הורביץ (בתוכנית הכלכלית של חדשות 2 חמש דקות לפני המהדורה הראשית)- הרגשתי שאני משחקת משחק כמו ילדה קטנה עונה ממקום אסוף ורציני לבמאי של התכנית  אבל בפנים חשבתי לעצמי  מה אני עושה עם זה!!!
את מכירה אותי, הם ביקשו לצלם כמה ילדים מחופשים. חברתי לקולגה שיש לה חנות ילדים עם עוד תחפושות. אבל אני לוקחת כל דבר ועושה ממנו הפקה. הבאתי מאפרת, ילדים וזה פשוט הצטלם כל כך יפה שרוב האייטם היה עלי ועם התחפושות שלי.
וזו היתה נקודת מפנה. הבנתי שאני יכולה לעשות את זה, הדברים שיש לי והכלים שקיבלתי אני יכולה לעשות את זה בקלות, ואם עשיתי את זה אני יכולה להגיע למלא מקומות.
מאותה נקודה הבנתי שלצד העבודה השיווקית שלי, לצד טיפוח מועדון הלקוחות האיכותי שלי המורכב מלקוחות שמלוות אותי שנים וקונות כבר בינואר את התחפושות יש לי הזדמנות לייצר חשיפה לקהל רחב ולהגדיל את העשייה העסקית שלי.

צילום: דוינה פיינברג זגורי

דבר נוסף שהבנתי שאני יכולה לעשות זאת מבלי להשקיע תקציבי עתק בפרסום , מבלי להיות תלויה בשיתופי פעולה או יוזמות גרנדיוזיות (שאני עדיין אוהבת ועושה לנשמה וללקוחות שלי) אבל לא מרגישה חובה. למדתי שאני יכולה להשמיע את הקול שלי ולהוציא את העבודות שלי החוצה בקלות יחסית. מאז מידי שנה או מידי תקופה אני משלבת את יחסי הציבור בעבודה השיווקית שלי."

היו רגעים של נחת מאז?
כן בהחלט! פתאום עיתונאים כבר פונים אלי, מוסף "גלריה" של  "הארץ" עשו עלי כתבה ממש גדולה וזה בכלל פנייה שלהם. דברים נוספים שלא האמתי, יום העסקים שהקטנים של בנק הפועלים בשנה שעברה בחרו בי להיות אחת מהעסקים שמקבלים סרטון פרסומת בפריים טיים בחשיפה בערוצים המסחריים. ממש הפיקו לי סרטון פרסומת מושקע וזה עלה בדיוק בזמן הכי מתאים שהתחלתי לשווק את פורים.

צילום: דוינה פיינברג זגורי

דבר מדהים  נוסף שקרה לי בעקבות החשיפה הרחבה, זה שפנו אלי צוות Wix העולמיים לפני כשלוש שנים והכנתי להם תחפושות . העבודה איתם היתה מאד מרגשת כי הסרטון פרסומת  שהם הכינו היה על אישה שמקימה עסק לתחפושות , זה כיאלו לא עלי אבל ממש הרגשתי מחוברת לזה כיאלו זו אני וזה העסק שלי. הפרסומת הזו הופיעה באוסטרליה , רוסיה ובכל העולם. מה שפתח לי את הראש להתחיל לשווק לעולם. לקחו לי כמה חודשים טובים לבנות את המהלך אבל כיום אני מוכרת תחפושות משחק והלוואין לכל העולם וניתן לראות את התמונות ששולחות לי הלקוחות שלי בעמוד הפייסבוק- זה מטורף! מרגש אותי כל פעם מחדש! שיש ילדות ואימהות בכל רחבי העולם שאני חלק מהחגיגות שלהן. שהן חלק מהעולם היצירה וההשראה שלי."


מהם הטיפים המנצחים שלך?
  • -          דברים מגיעים בזמן המדויק להם, זה נראה רחוק אבל אם אתה עושה עבודה זה קורה.  אני ממליצה להתחיל מהדברים שאתה כן מסוגל לעשות.
  • -          להקפיד על הדברים הבסיסיים – שקומוניקט יהיה טוב וכתוב טוב, שיהיו תמונות מצולמות הבסיס שממנו אתה עובד הוא משמעותי. אני משקיעה מאד בתמונות ובכל הפקה מצולמת , אני יודעת שזה מחזיר את עצמו.
  • -          אם אתה לא מצליח את זה בהתחלה, ומקבל הרבה תשובות בשליליות בהתחלה, לא להתייאש מזה אלא להמשיך הלאה, לא הלך אז אולי בדרך אחרת. לכתוב אחרת, לשנות להמשיך לא לוותר.
  • -          להאמין בעצמך ובמוצר שלך
  • -           לאהוב את מה שאתה עושה


לעמוד הפייסבוק של ענבל כרמי-http://www.facebook.com/inbalcarmistudio



ואם גם אתן רוצות ללמוד כיצד לעשות יחסי ציבור בעסק הקטן ולקבל חשיפה ארצית רחבה בחינם, אני מזמינה אתכן לקורס שלי בנושא- קורס "כוח היח"צ"

מעבר לקורס- http://mayalandau.ravpage.co.il/pr
מעבר לשיעור הראשון בחינם - http://mayal.israel-online-academy.co.il/workshops/5366





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה