יום רביעי, 8 בפברואר 2017

הכל התחיל בזוג נעלים אדומות- ראיון עם שלומית קזלו ממותג הנעלים אדי כלאב על שיווק ויחסי ציבור


את שלומית הכרתי באחת הסדנאות שלי, כולן חיכו לשמוע מי היא, מי זו שמסתירה מתחת לשולחן זוג נעליים אדומות מבריקות עם גימורים בשחור ולבן. מאותו יום ששלומית בחרה לקחת על עצמה את העבודה השיווקית במותג הנעלים אדי כלאב של אביה אני עוקבת אחריה בהתפעלות. איך היא מצליחה לפעול, לקדם, להתפתח ולפתח את המותג. לרגל השקת הקורס האינטרנטי החדש שלי "כוח היח"צ- קורס יחסי ציבור לעסק הקטן" ביקשתי משלומית לספר ולתת טיפים איך נוכל לקבל חשיפה ארצית רחבה ולהביא יותר לקוחות משלמים לעסק.


שלומית קזלו, היא אחראית על שיווק ומדיה דיגיטלית במותג הנעלים אדי כאלב וגם צלמת הבית. אדי הוא גם אביה של שלומית. "כמה שנים אחרי שאבא התחיל עם המותג שלו ונולד הבן השני  שלי החלטתי לא לחזור להיות מורה וחיפשתי משהו חדש לעשות. התחלתי לעבוד בחנות שהיתה אז בתל אביב ותוך כדי עבודה בחנות עלו לי רעיונות לראש. חשבתי מה עוד אפשר לעשות, איזה יוזמות ניתן לקדם והחלטתי להתחיל ללמוד את נושא השיווק והצילום. ככול שעבר הזמן נכנסתי לזה יותר ויותר עד שפשוט שחיתי במים."

אדי כלאב הוא המעצב והבעלים של מותג נעליים המעוצבות ומיוצרות בעבודת יד. מה שמאפיין את הנעלים הוא הצבעוניות לצד הנוחות של הנעלים. גילוי נאות מאז שהכרתי את שלומית הפכתי בעצמי לחסידה של המותג ויש לי כמה זוגות בעצמי שאני לא יכולה להפסיק לנעול אותן! למותג סטודיו בירושלים וחנות אינטרנטית קהל הלקוחות של אדי כלאב אלו נשים באמצע החיים, מבינות באופנה ומחפשות פריטים מיוחדים ואיכותיים.

לצד עבודה ברשתות חברתיות, הקמה וניהול חנות מסחר אינטרנטית, קידום יוזמות שיווק אחד הדברים הבולטים בשיווק המותג הוא החשיפה התקשורתית הרחבה שמותג מקבל- אם זה הופעה במגזינים שונים, כתבות, הפקות ועוד. כל עבודת יחסי הציבור היא פרי עמלה של שלומית.

אז ספרי לי איך את עושה את זה?

" עבודת יחסי הציבור התחילה בקורס שעברתי אצלך, שם קיבלתי את כל הידע שהייתי צריכה, למשל: כמה חשוב לפתוח עיתונים לפני שסתם שולחים חומרים, איך למצוא את פרטי הקשר של העיתונאים, איך לתקשר איתם. הרגשתי בטוחה עם הכלים וזה בא לי מאד בקלות.
כאשר רק התחלתי לעשות לנו יחסי ציבור אז היה אפקט של ראשוניות כי טרם ראו או כתבו עלינו בתקשורת אז היתה הצלחה אדירה, עשו עלינו סקירות קולקציה, בלוגריות כתבו עלינו וזה היה ממש מוצלח. האתגר השני הגיע אחרי שכולם כבר כתבו ועכשיו המשימה היא לגרום להם להתעניין בנו מחדש. בזכות הקורס  למדתי למצוא את הזווית המעניינות ולפנות איתן לעיתונאים וזה מה שאני עושה עד היום. היום עיתונאים פונים אלי כי למדתי לאיזה רשימות תפוצה לבקש להצטרף, למדתי לקדם יוזמות וכתבות סביב אירועים כמו יום ירושלים (כי הסטודיו שלנו בירושלים) ואיך לפנות למדורים הרלבנטיים בנושא זה.
אני יודעת לזהות את הנישות הנכונות ולא סתם לשלוח אלא שיהיה רלבנטי כי ככה זה מצליח. אפילו יש עיתונאיות שהצלחתי לשמור איתן על קשר ולהביא לחנות."

נשמע שאת עושה עבודה מעולה! האם יש לזה גם תוצאות בעסק?

"בהחלט. ככול שאני עושה יותר יחסי ציבור זה הופך להיות יותר קל ויותר מוצלח. למשל יש כל מיני עיתונים  שאוהבים להכניס אותנו באופן קבוע כמו לאישה ומגזינים נוספים. אנחנו מקבלים הרבה פניות מעניינות בזכות ההופעה שלנו בתקשורת כמו פניה מערוץ אי. אל. טי. וי ועוד. דבר נוסף שהוא מאד חשוב בעיני זה שעצם ההופעה שלנו בתקשורת מאפשרת לאנשים להגיע אלינו. אנשים עושים חיפוש נכנסים לכתבות שפורסמו, כלומר יש הרבה מידע נטוע עלינו ברשת וככה אנשים יכולים להגיע אלינו.
בעיני, כל חשיפה מועילה וטובה, היא מאפשרת להכיר אותנו, האנשים מאחורי המותג ולשמוע את הסיפורים מאחורי כל יצירהלכל מי שמבקש לראיין אותנו אנחנו תמיד נענים בחיוב, גם אם זה בנושאים שלא קשורים ישירות לעסק, מבחינתי זו חשיפה טובה. 
בסדנה אחרת שלך לקחתי משהו שמלווה אותי בראש, לפני שבן אדם לא שומע על העסק לפחות שלוש פעמים זה לא ייחרט לו בזיכרון ולכן אני עובדת על זה מאד חזק ומייצרת כמה שיותר חשיפות כדי שתהיה לזה משמעות בקרב קהל של לקוחות פוטנציאלים."


 יש לך רגע נחמד שאת זוכרת בעבודת יחסי ציבור?

"יש לי כמה כאלו, זה כיף שאת רואה את הפרסומים אבל בהחלט יש כמה רגעים שהיו מאד מיוחדים. הפרויקט המשותף שלנו עם רינה  בעלת סטודיו מנדרינה  אשר יוצרת תכשיטים מזכוכית בעבודת יד ועם אורית אביעזר מעצבת כובעים (ששלושתן נפגשו אצלי באותה סדנת יחסי ציבור) זה היה פרויקט מיוחד מאד בו צילמנו נשים צעירות עם סבתות להפקת אופנה משותפת. הפרויקט קיבלת חשיפה מטורפת ואפילו הוזמנו לכנסת אבל היה שם משהו שהוא הרבה מעבר לחשיפה, סבתא שלי הצטלמה וזה היה מרגש מאד. כל ההפקה הזו היתה יוזמת יחסי ציבור, זה משהו שלא רואים בהפקות אופנה אחרות. פנינו לכתבת עם הרעיון ומרגע שהיא נתנה אוקי יצאנו לדרך. היא ליוותה אותנו כל ההפקה ובכלל זו הפקה אחרת ומקסימה.
עוד רגע נחמד היה כאשר בעמוד הראשי של  וואלה הופיעה תמונה של נעלי הסירה ורודה  זה היה מאד נחמד גם כצלמת.
אני אוהבת לעשות שיתופי פעולה ולקחת חלק ביוזמות כאשר העסקים לוקחים ברצינות את נושא יחסי הציבור למשל לאחרונה השתתפנו באירוע הפופ אפ של מותג טליה והם עשו יופי של יחסי ציבור. הכתבות שקידמו את האירוע כללו את הנעלים שלנו, לפעמים כתמונה פותחת וזה היה מאד נחמד."


















הטיפים והמלצות של שלומית לעבודת יחסי ציבור:
לשלוח באופן קבוע- להבין  שזו העבודה של העיתונאים, אני זוכרת שאמרת את זה, אז לא לחשוב שאנחנו מציקים או מעצבנים. אני שולחת חומרים לעיתונאים כמה פעמים בשנה, אני מציעה רעיונות לכתבות והפקות ממש כמו ההפקה עם הסבתות.

לנסות ליצור קשרים אישים- זה אתגר אבל יחסי ציבור זו הזדמנות לבנות מערכת יחסים עם עיתונאים, בלוגרים ומפיקים.
להתמיד- כאשר מתמידים מקבלים תוצאה מצטברת מאד חשובה לעסק. בעיני זב נותן למותג עמוד שדרה. יש לי פייסבוק ורשימת תפוצה ואני מטפחת גם את הכלים האלו אבל יחסי ציבור מוסיף משהו אחר ו לא פחות חשוב.

לעמוד הפייסבוק של אדי כלאב: https://www.facebook.com/adikilav/

לאתר של אדי כלאב: http://www.adikilav.com/

אם גם את רוצה ללמוד איך לעשות את זה ולהגיע לחשיפה ארצית רחבה, אני מזמינה אותך לקורס יחסי הציבור שלי לעסקים קטנים- קורס "כוח היח"צ". עכשיו במחיר השקה חד פעמי ושווה ביותר- כמובן שהוא לזמן מוגבל! אז באמת שלא מומלץ לפספס אותו!
ומתנה נוספת!!! שיעור ראשון במתנה!!!

מעבר לקורס- http://mayalandau.ravpage.co.il/pr
מעבר לשיעור הראשון- http://mayal.israel-online-academy.co.il/workshops/5366





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה