יום שלישי, 10 ביולי 2012

על מרבד הקסמים


את קרן שביט הכרתי לפני שנים, הכרנו כאשר העסקים שלי ושלה היו בתחילת דרכם. מאז נרקמו הרבה תכניות ובעיקר חברות נפלאה. רבות מכן מכירות את קרן, אבל לא כמוני J לאורך השנים ראיתי את המנוע הגדול ביותר של קרן. לצד התשוקה והכישרון קרן יודעת לחלום. כאשר היא פוגשת את ההשראה היא מיד מתחילה לחלום. היא שואלת את עצמה - איך אני לוקחת את זה למקום הכי גבוה? איך אני מצליחה לרגש את עצמי כצרכנית? איך אני עושה את זה הכי הכי שאפשר? ורק אחרי כמה ימים של חלום היא מתחילה לעבוד קשה... אחר כך החלומות מתגשמים או מתפתחים למשהו אפילו גדול יותר.

אני מאמינה שכל העסקים שלנו נולדו מתשוקה, מתוך רצון שלנו להגשים את עצמנו. רבות מאיתנו לא מקדישות את הזמן לברר עם התשוקה לעומק מה הן באמת רוצות! איך הן רואות את העסק? איך הן רואות את ההצלחה? איך הן רואות את חיי המשפחה לצד העסק? איך הן רואות את החשיפה וההכרה לה הן זוכות? אנחנו חושבות שזה "בזבוז זמן", אנחנו לא עוצרות רגע וחולמות.
חלום הוא מנוע הצמיחה של העסק, ממנו נצליח למצוא את הייחודיות שלנו, ממנו נצליח להגשים את עצמנו וממנו נצליח להגיע לשיאים חדשים. מסיבות אלו ועוד הזמנתי את קרן להעביר לכן את סדנת "על מרבד הקסמים עם קרן שביט" במסגרתאירוע "עכשיו אני" (21.7). אנחנו מזמינות אתכן לפנות מקום לחלומות ולפנות מקום להגשמת חלומות.

לרגל הסדנא תפסתי את קרן לשיחה קצרה על חלומות, טעימה ממה שמחכה לכן.

למה חלום?

החלום  הוא טריגר להגשמה, אני יוצאת מנקודת הנחה שרוב האנשים לא מספיק נוגעים בחלומות. אנשים צריכים ללמוד למשש ולהכיר טוב את החלומות מכל הכיוונים וזוכרים להצליח להתחבר למקום של החלום ולגעת בליבה של המנוע שמניע אותנו להגשמה.

למה חלום קשור להצלחה שלנו?

הדרך היא קשה, רוב האנשים שעשו את דרכם למעלה עבדו קשה והחלום הוא הסוכריה. הצצה למבט עתידי שברגעים קשים הוא נמצא שם להזכיר לאן אנחנו רוצים להגיע. הרבה פעמים, באופן בלתי מודע, זה נמצא שם. אני מאמינה שמי שיודע להיות נוכח בחלום יש לו יותר סיכוי להגיע לחלום.

מה זה חלום טוב?

חלום זה משהו אישי. יש מי שהחלומות שלו קטנים וצנועים ויש אחר שהחלומות שלו מטורפים ומגלומנים. זה משקף צורך פנימי, תפיסת עולם לגביי חיים טובים של אותו אדם אשר מבקש את החלום. חלום טוב הוא חלום בו קיימת סיטואציה שבה את יכולה לדמיין את עצמך במקום מאד מסופק, מלא ומאושר. חלום טוב הוא חלום גרפי, אנחנו ממש יכולים לראות אותו, להרגיש אותו, לתאר אותו לפרטי פרטים.


למה אנשים מפחדים מחלומות?

אני לא חושבת שמפחדים מחלומות, אלא מפחדים להעז ולהגיד בקול רם מה אנחנו באמת רוצים. והפחד הוא שלא נשיג אותו. ממש כמו באהבה, יש כאלו שמפחדים להתאהב כי הם לא רוצים להיפגע. הפחד מחלום הוא הפחד מהפער, מהמקום בו אני נמצאת היום והמקום בו אני רואה את חיי מלאים ומסופקים. אבל גם אם לא תגשימי את החלום זה כמו מרוץ למרחקים ארוכים, כמו אצן טוב שרץ לצידך ומעודד אותך, המטרה שלו היא להביא אותך לקו הגמר.

איך חולמים?

קודם כל צריך לדמיין את החיים שלנו בעוד כמה שנים, לבחור יום שהוא לא חופש או שבתון, יום רגיל ולפרק את היום לסיטואציות מדויקות. ממש לטעום ולחוש את החלום. חייבים להתעלם מקשיים טכניים. בתחילת דרכי, עוד בימי לימודי העיצוב, הפרויקטים שהצבתי לעצמי היו מאד שאפתניים ולא תמיד ידעתי איך אני יכולה ליישם אותם, לא הכרתי את כל הכלים המתקדמים. אחד המרצים אמר לי שהמטרה שלי היא לחלום, הכי גבוה שאפשר וכל השאר פתיר. הכלים יבואו. כך גם בחלומות שלנו, לצד הטכני אסור להיות נוכח בשלב החלום, הוא יפגוש אותנו רק בשלב התכנית

האם זה משנה על מה חולמים?

כנקודת מוצא לא צריך לחלום על הקריירה או על תחום מסויים אלא תדמייני את עצמך ביום מאושר, יום משקף את החיים המאוד טובים שיש לך, מה את עושה באותו יום אוטופי, איך הוא נראה, ממה הוא מורכב. ככל שאת הולכת יותר רחוק עם התשוקות את לומדת מה את צריכה בחייך. את יוצרת תסריט לחייך ואז חוזרת ומנתחת את התסריט. אנשים רבים מופתעים שחופש הבחירה בידיים שלהם, הבחירות מפתיעות אותנו. אנחנו סוחבים על הכתפיים את הקשיים והיומיום ואלו פוגעים ביכולת להתנתק ולחלום ולהתחבר לצד היצרי שלנו.

איך הופכים חלום למציאות?

חלום הוא מפה, ממש כמו מצא את המטמון. אני לא יודעת עוד איך אבל אני יודעת מה המטמון. מפה אני עובדת ב"התקדמות תהליכית הפוכה", בונה שלב אחרי שלב מהמטמון עד שאני מצליחה לסגור את הפער ונולדת תכנית עבודה להגשמת חלומות.

בתחילת דרכך מה היה החלום שלך?

 קודם כל הוא שונה מהחלומות שיש לי היום. אני חושבת שהחיים שלי היום הם הגשמה של החלום שלי מלפני שלוש שנים. החלום שלי היה להצליח להתפרנס ממה שאני אוהבת לעשות, לפרוץ דרך ולעשות כמה דברים במקביל.  להבין שהרעב שלי הוא בכמה ערוצים ולספק את כולם - גם להיות אמא, גם לעשות קריירה וגם לעשות כמה דברים במקביל לקריירה שלי. היופי בדברים האלו הוא שמרגע שהגשמת חלום את כבר מייצרת את החלומות הבאים.
קרן בסיני לפני שנים (כנראה ששם נרקמו החלומות של היום)

אז מה החלומות הבאים?

כרגע אני חולמת על לישון. אם יש חלום שאני לא מגשימה אותו בימים אלו זה לישון. (זה אולי הזמן לספר לכן שהראיון הזה התקיים בשעה מאוד מאוד מאוחרת בלילה)
לפרטים והרשמה לאירוע הקית עכשיו אני- לחצו כאן
 כנסו לבקר בפייסבוק של קרן- טוב ויפה ואל תפספסו את הבלוג הקסום שלה








3 תגובות:

  1. כייף לקרוא ומעורר השראה

    תמר

    השבמחק
  2. מאד נכון ומעורר למחשבה!

    השבמחק
  3. מקסים.... לחלום...

    השבמחק