יום שלישי, 5 ביוני 2012

מלווה צמודה

כאשר אני מספרת שאני מלווה בליווי אישי בעלות עסקים (בין יתר הדברים שאני עושה :) ) לכל אחת יש רעיון שונה על מה למעשה קורה שם בליווי האישי. לכן החלטתי לספר יותר לעומק איך אני עובדת בתהליך הזה.




כשמו כן הוא, התהליך הוא מאד אישי. מפגש אחד אינו דומה לשני, אני מתאימה את התוכן של כל מפגש, החומרים והמשימות בהתאם לבעלת העסק, למקום בו העסק נמצא ולאתגרים שעומדים בפני העסק ובעלת העסק. אנחנו הנשים עוברות את התהליך יחד עם העסק ולכן בתהליך האישי אני מצליחה לטפל גם בנו, בעלות העסקים. אנחנו פוגשות ומתגברות על הפחדים, על נפילות המתח, על הקושי התמדה. אני מכוונת, מדרבנת ולפעמים גם נוזפת ו"זורקת" לפעולה.

מה שתמיד יישאר אותו דבר אלו ה"תחנות" שהליווי יגע בהן והשיטה שלי. אותה שיטה שאני רואה איך בכל פעם מחדש היא עובד, איך היא מוכיחה את עצמה לאורך שנים. איך היא מאפשרת ליוצרות ובעלות עסקים להתמקד, להתפקס, לתכנן ובעיקר לבצע ביעילות, להשתפר ולהסיק מסקנות מתקופה לתקופה.

אני פוגשת נשים בתהליך זה בכמה נקודות שונות.

הנקודה ההתחלתית ביותר היא בשלבים הראשונים של היציאה לעצמאות. לרוב הנשים האלו מחזיקות בחצי משרה או משרה מלאה ולא יודעות איך להתחיל, חלק מהן אפילו לא יודע כלל מה הן רוצות להיות שיהיו גדולות. הן יודעות שהן חייבות לצאת לעצמאות, יש להן כיוון כללי גם  לאיפה הן רואות את עצמן אבל מעבר לזה הכל חשוך. יחד אנחנו מאירות את הדרך, מבינות מה חשוב שיהיה בעסק העתידי, מה החוזקות, מה האתגרים ומרכיבות את הפאזל לאט ובטוח עד שהתמונה מתבהרת.

את מרבית הלקוחות אני פוגשת לאחר שהן יצאו לעצמאות, כאשר  הן עשו את הצעדים הראשונים אבל מרגישות שזה לא זה. הן לא צליחות לדחוף את העסק למעלה, הן מרגישות שהן יכולות ליותר והן לא יודעות כיצד לפתור את הבעיות. חסר להן לרוב ידע וכלי עבודה שיוקים. לאחר מספר פגישות אנחנו כבר מגדירות היטב את העסק, מכירות את קהלי המטרה, מפלחות ויודעות מה העסק מציע ללקוחות שאף אחד אחר לא, יודעות איך למתג את העסק, מה חשוב שיהיה בתוך ערכי המותג ועוד. מפה אנחנו מתחילות להיחשף לכלים השיווקים ולבנות תכנית עבודה. את כל הכלים אני מלמדת במטרה שכל אחת ואחת תוכל ליישם את הכלים בעצמה. לאחר שכתבנו תכנית הן יוצאות לעבוד ואני איתן.


עסק בצמיחה ובגדילה מעמיד בפנינו כל יום אתגרים חדשים, פלחי שוק חדשים, השקות ומוצרים חדשים- כל הזמן חדשנות, כל הזמן אנחנו צריכות להיות בתנועה. אני שמחה לשים לב שרוב הלקוחות שלי ממשיכות איתי עד היום, רובן נפגשות איתי לפחות אחת לארבעה חודשים להכין תכנית עבודה. לאחר שכבשנו את היעדים, כל כמה חודשים אנחנו מעלות את הרף, מכניסות יעדים חדשים ומכינות תכנית פעולה עוד יותר קראטיבית, עוד יותר רחבה, עוד יותר מקצוענית מהפעם הקודמת!  אני שמחה לייעץ ולפגוש נשים בשלב הזה, נשים שצריכות רוח רעננה, שצריכות דרך חדשה להגיע ליעדים, שצריכות סדר בצעדים הקרובים.

 בחלק מהמקרים אני אף פוגשת עסקים רק בנקודה זו, מבררת מה השאיפה של העסק ויחד בונים תכנית וכלים טקטים יישומים לפעולה בחודשים הקרובים.  אני מאד אוהבת לפגוש בנקודה זו עסקים חדשים, עסקים שמחפשים סיעור מוחות, מבקשים רעננות וחשיבה נוספת מזויות שונות. אנחנו נפגשים לפגישה או שתיים ואז הם יוצאים לעבודה על התכנית שיחד גיבשנו.

אנחנו הרבה פעמים צריכות לא להיות לבד, צריכות לקבל החלטות חשובות, לקבל משוב  על העבודה שלנו, צריכות פרספקטיבה רעננה כדי שנוכל להתקדם, כדי שנוכל לפרוץ גבולות. אל תהססו, אם אתן מרגישות שאתן צריכות את העזרה- היא פה וזה יעשה טוב לעסק שלכן ולעצמכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה